Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

کتاب روش ها و پروتکل های کریسپر | CRISPR : METHODS AND PROTOCOLS

  • خانه
  • -
  • کتاب
  • -
  • کتاب روش ها و پروتکل های کریسپر | CRISPR : METHODS AND PROTOCOLS
کتاب روش ها و پروتکل های کریسپر | CRISPR : METHODS AND PROTOCOLS

کتاب CRISPR: Methods and Protocols یک منبع جامع برای دانشمندان و پژوهشگران است که به دنبال روش‌های جدید برای تحقیقات در زمینه CRISPR هستند. این کتاب شامل مجموعه‌ای از فصل‌ها است که به صورت جامع و دقیق، روش‌های مختلفی را برای استفاده از سیستم CRISPR در تحقیقات ژنتیک، ژنومیک، بیولوژی سلولی علوم پزشکی و دامپزشکی شرح می‌دهد.

اولین فصل این کتاب به معرفی سیستم CRISPR-Cas9 و نحوه عملکرد آن می‌پردازد. در فصول بعدی، روش‌های مختلف برای طراحی و ساخت RNA هدف، RNA guide و Cas9 را شرح می‌دهند. همچنین، روش‌های مختلف برای تولید حذف ژن، جایگذاری ژن و تغییرات نقطه‌ای در DNA را نشان می‌دهند. سپس، فصول بعد از کاربردهای CRISPR-Cas9 در تحقیقات ژنتیک، علوم پزشکی و دامپزشکی صحبت می‌کنند. این شامل کاربردهای CRISPR-Cas9 در تولید حذف ژن، جایگذاری ژن، تغیرات نقطه‌ای DNA، شبکه هودجکین لارج B-cell (HLBCL) و سطح خطر بالا HPV (human papillomavirus) است.

از جمله مباحث مورد بحث در این کتاب، روش‌های طراحی و ساخت گایدهای RNA، نصب و استفاده از سامانه‌های CRISPR-Cas9، تجزیه و تحلیل داده‌های ژنوم، تولید حذف کننده‌گان ژنتیک، تغذیه باکتری ها با CRISPR-Cas9 و … مطرح شده است. با خواندن این کتاب، پژوهشگران قادر خواهند بود تا با استفاده از روش‌های جدید CRISPR، به طور دقیق و سرعت بالا به تحقیقات خود در زمینۀ ژنتیک و بیولوژی سلول هدف خود بپردازند. آخرین فصول این کتاب به روش‌های پروتئوم-اسپورینگ (proteome-spring) و نانو-اسپورینگ (nano-spring) برای شبکه هودجکین لارج B-cell (HLBCL) پرداخته است.

با توجه به جامع بودن اطلاعات در این کتاب، آن را به عنوان منبع قابل اطمینان برای دانشجویان دکتــــــــوری علاقمــــــــــندی یک منبع قابل قبول هست.

این مجموعه لیستی از پروتوکل های پیشرفته برای مطالعه سیستم دفاعی کریسپر/Cas و کاربرد آن در ژنومیک، ژنتیک و بیوشیمیایی ارائه می دهد. فصل های این کتاب شامل لیست مواد لازم و واکنشگرها، پروتکل های آزمایشگاهی گام به گام، راهنمای حل مشکلات و اجتناب از مشکلات شناخته شده است. کتاب CRISPR : Methods and Protocols لیست گسترده ای از ابزارها و تکنیک ها برای مطالعه سیستم دفاعی کریسپر کس فراهم می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.