Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

کشف یک آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا ویروس

  • خانه
  • -
  • اخبار بیوتکنولوژی
  • -
  • کشف یک آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا ویروس
کشف یک آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا ویروس

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-4nkmxv’]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-k9v5da8x’ admin_preview_bg=”]
پژوهشگران دانشگاه اوترخت هلند از کشف یک پادتن یا آنتی‌بادی خبر دادند که می‌تواند از عفونی شدن سلول‌های کشت‌شده توسط ویروس جدید کرونا جلوگیری کند.

به گزارش سایت بیوتکر، به نقل از تک‌اکسپلوریست نوشت: محققان دانشگاه اوترخت هلند، مرکز پزشکی اراسموس و شرکت زیست فناوری هاربر بایومد در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند یک آنتی‌بادی کشف کرده‌اند که باعث جلوگیری از عفونت سلول‌های کشت‌شده توسط ویروس جدید کرونا یا ویروس سارس-کوو-۲ می‌شود.

ویروس سارس-کوو-۲ یک آران‌ای ویروس تک‌رشته‌ای سو مثبت و عامل بیماری کوویدـ۱۹ است. این یافته‌ها گامی مثبت در جهت تولید یک آنتی‌بادی کاملاً انسانی برای درمان یا جلوگیری از بیماری تنفسی کوویدـ۱۹ است.
[/av_textblock]

[/av_one_half][av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-au9xv’]

[av_image src=’https://biotecher.ir/wp-content/uploads/2020/05/Artboard-4990217-300×300.png’ attachment=’8724′ attachment_size=’medium’ copyright=” caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” link=” target=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-k9v5pm0x’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[/av_one_half][av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-k9v5ox1z’ admin_preview_bg=”]
برند جان بوش، استادیار و رهبر این مطالعه از دانشگاه اوترخت، گفت: این مطالعه براساس تحقیق‌های تیم ما در گذشته بر روی آنتی‌بادی‌هایی که ویروس سارس-کوو-۱ عامل نشانگان حاد شدید تنفسی یا سارس که در سال ۲۰۰۲/۲۰۰۳ شیوع پیدا کرد مورد هدف قرار می‌داد، انجام شده است.

با استفاده از این مجموعه از آنتی‌بادی‌های وما آنتی‌بادی را شناسایی کردیم که عفونت کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ را در سلول‌های کشت‌شده خنثی می‌کند. چنین آنتی‌بادی خنثی‌کننده قابلیت نابودی ویروس یا محافظت از یک فرد آلوده‌نشده در معرض ویروس را دارد.

عملکرد این آنتی‌بادی به این صورت است که به ناحیه‌ای متصل می‌شود که از عفونت سلول‌های کشت‌شده هم در ویروس سارس و هم و در ویروس جدید کرونا عامل کووید-۱۹ محافظت می‌کند. این موضوع توانایی این آنتی‌بادی را در خنثی کردن هر دو ویروس نشان می‌دهد. این ویژگی خنثی‌کننده متقابل آنتی‌بادی جالب‌توجه است و نشان می‌دهد این آنتی‌بادی ممکن است بتواند در کاهش عفونت ناشی از بیماری کوویدـ۱۹ موثر باشد.

دکتر فرانک گروسولد، یکی از پژوهشگران این مطالعه از مرکز پزشکی اراسموس، بیان کرد: این کشف یک پایه قوی برای انجام تحقیقات آینده است و می‌تواند شروعی خوب برای توسعه درمانی برای بیماری کوویدـ۱۹ باشد.

دکتر جینگسونگ وانگ، بنیانگذار، رئیس و مدیر اجرایی هاربر بایومد، توضیح داد: تحقیق ما مطالعه‌ای مقدماتی بوده و برای ارزیابی این‌که آیا این آنتی‌بادی می‌تواند از شدت بیماری در انسان بکاهد و از آن‌ها محافظت کند یا خیر تحقیقات بیشتری لازم است. امیدواریم با کمک سایر پژوهشگران این آنتی‌بادی را پیشرفته‌تر کنیم، زیرا معتقدیم فناوری ما می‌تواند کمک بزرگی به سلامت عمومی کند.
[/av_textblock]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.