Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

تجربیات من از آزمون آیلتس

  • خانه
  • -
  • کتاب
  • -
  • تجربیات من از آزمون آیلتس
تجربیات من از آزمون آیلتس

در این پست میخوام تجربیات خودم رو بهمراه منابعی و روش هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودخوان استفاده کردم با شما به اشتراک که مسلما خیلی بدرد کسایی که نظم و استمرار در کارهاشون به صورت انفرادی دارند، می خورد.

سطح انگلیسی من در آغاز

من بعد از فارغ التحصیلی از مقطع ارشد به دلیل کار و سربازی، به طور کامل از انگلیسی فاصله گرفتم. میخوام بگم زمانی که استارت زدم زبان رو جدی بگیرم وضعیتم خیلی داغون بود. سه یا چهار ماه اول به قصد گرفتن مدرک آیلتس زبان نمی خوندم، صرفا برای بهبود اسپیکینگ زبان می خوندم. ولی شما این اشتباه را نکنید، از همون اول هدفتون را بزارید آزمون آیلتس چون مهارت های مختلف زبان با هم ارتباط مستقیم دارند شما نمی تونید بدون دونستن گرامر، درست صحبت کنید، یا بدون خواندن مطلب برای ریدینگ خلاقیت خودتون رو در صحبت کردن افزایش بدهید. در واقع شما میتوانید بدون یادگیری گرامر صحبت کنید، ولی زمان زیادی از شما خواهد گرفت، در این حالت مثل بچه ای خواهید بود که کلمات دیگران حفظ می کند بدون اینکه خلاقیتی از خودش داشته باشد. و زمانی که من تصیمیم گرفتم هدفمند برای آزمون آیلتس شروع کنم به خوندن سطح من حدود 4.5 نهایت 5 آیلتس بود.

گرفتن مدرک آیلتس چه مدت طول میکشد؟

به این نکته توجه داشته باشید، صرف گذشت زمان تضمین کننده این نخواهد بود که سطح شما افزایش یابد. در واقع شما در ابتدا باید منابعدرست، روش صحیح یادگیری هر مهارت را یاد بگیرید، در این حالت به طور معمول بین هر 1.5 تا 2 ماه شما می توانید شاهد این باشید 0.5 زبان آیلتس شما افزایش پیدا کند. پس معمولا اول کار افراد مدتی رو مجبورند بسوزونند که بفهمند چه مدل لغات را یاد بگیرن، اون لغت رو می تونند در حین صحبت کردن استفاده کنند یا برخی ها سراغ منابعی غیرآیلتسی برای یادگیری می روند با این توجیح که زبان زبانه، چه فرقی دارد، شما این اشتباه ها را نکنید.

برای اینکه در آزمون آیلتس به نتیجه برسید، چه فاکتورهایی مهم هست؟

1. شناخت منابع صحیح و درست آزمون 2. شناخت روش های صحیح یادگیری هر مهارت زبان 3. سماجت، پایداری، استمرار، خسته نشدن 4. تمرین، تمرین، تمرین کردن

توصیه اول

قبل از اینکه شروع کنید، می توانید یک آزمون کمبریج آیلتس را در خانه بزنید و سطح ابتدایی خودتون را اندازه بگیرید و سپس متناسب با سطح خودتون کتاب های مناسب را تهیه کنید. شما می توانید یک فایل اکسل درست کنید، و آزمون های کتاب های کمبریج که در ادامه خدمت شما معرفی می شوند در اکسل ثبت کنید، تا پیشرفت خود را ارزیابی کنید. توجه کنید اگر پیشرفت کار خود را به صورت آمار و ارقام در نیارین، بعد از مدتی سر درگرم خواهید شد که آیا پیشرفت کردید یا نه. مثلا برای اینکه پیشرفت اسپیکینگ خود را ببینید. سر هرماه مکالمه انگلیسی خودتون را با ماه قبل مقایسه کنید. این به شما اجازه میدهد تا پیشرفت خود را ببینید و دلسرد نشوید. این نکته را توجه داشته باشید یادگیری زبان پروسه زمان بری هست و خیلی ها در اواسط مسیر ممکن هست ناامید بشوند که نتیجه میگیرند ولی با ثبت کار خود و بهه آمار و رقم در آوردن آن می توانید به این مشکلات پیش روی شما به خوبی سپری کنید. در ادامه منابعی که خدمت شما معرفی می شود برای کسایی مناسب هست که یک آشنایی اولیه با زبان دارن و حالا به هر دلیلی مدت ها از زبان فاصله داشتند و تازه می خوان به منظور گرفتن آیلتس شروع کنند.

طریق ثبت نتایج آزمون آیلتس در اکسل

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم

آزمون آیلتس شاید مسیری باشه که خیلی ها به دلایل مختلف مانند ادامه تحصیل یا کار در خارج از کشور به سمت آن می روند. ساختار آزمون آیلتس، شامل چهار بخش اصلی: شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن. در این مطلب من سعی کردم تجربیات خودم را در مورد هر بخش‌ها به صورت جداگانه توضیح بدهم و در مورد نکات مهم و راهکارهای موثر برای موفقیت در هر بخش به صورت خودخوان راهکار ارائه بدهم.

توصیه دوم

در ابتدا، به مدت یک یا دو هفته یا حتی بیشتر وقت بزارید، تا ببینید روش صحیح یادگیری هر مهارت چه مدلی هست و شما باید از چه روش های استفاده کنید تا اون مهارت بهبود پیدا کند. این یک قسمت خیلی مهم برای گام برداشتن در این زمینه است. اگر روش و مسیر فراگیری شما درست نباشد، باید زمان بیشتری را بسوزونید تا به نتیجه مطلبو برسید یا ممکنه بعد از یک مدت که متوجه اشتباه خود بشید، مجبور به دوباره کاری بشود.

خیلی از افراد از این معترضا که تعداد زیادی لغت بلد هستند ولی نمی توانند از این لغت در مکالمات روزمره خود استفاده کنند. یکی از این دلالیل این امر می تواند این باشد، که شما لغات را درست یاد نگرفتید، از دیکشنری دوزبانه استفاده کردید، به فارسی فکر می کنید و.... توصیه من این هست که شروع کنید کلیپ های دوره ی آموزشی زیر Building Your English Brain دانلود و مشاهده کنید تا یاد بگیرید که چگونه کلمات انگلیسی را باید برا بگیرید و چگونه لغات را می توانید اکتیو کنید.. این یک دوره آموزشی از سایت udemy هست. لینک دانلود رایگان در سایت دیگر بارگذاری شده است.

دانلود build your english brain - بیوتکر

Building Your English Brain

این دوره آموزش اصولی زبان انگیسی از وب سایت یودمی است که از روش های معمول پیروی نکرده و زبان انگلیسی را به صورت اصولی و صحیح آموزش می دهد. ترجمه ی ذهنی یکی از علل عدم موفقیت زبان آموزان در صحبت کردن است. ساختار زبان انگلیسی با زبان مادر متفاوت است و ترجمه ذهنی باعث می شود تا کلمات و جملات به درستی ادا نشده و ایراد ساختاری و گرامری داشته باشند. در صورتی که بتوانید ساختار زبان انگلیسی را در ذهن خود مسلط کرده و مانع از آفت ترجمه ذهنی شوید قادر خواهید بود تا کاملا روان و سلیس صحبت کنید. انگلیسی فکر کردن و یا انجام فرآیند تفکر با ساختار زبان انگلیسی بسیار مهم است و در صورتی که به آن مسلط نباشید هرگز نخواهید توانست به درستی انگلیسی صحبت کنید.

با مشاهده دوره بالا شما اولین قدم در جهت فرا گیری صحیح زبان انگلیسی برداشته ااید. در ادامه من منابع پیشنهادی که خودم از بین کتاب هایی که موجود هست، مفیدتر دیدم را معرفی می کنم. توجه کنید، منابع زیادی برای آیلتس پیشنهاد می شود و در نهایت یک نتیجه خواهند داد، شما باید توجه داشته باشید در عین اینکه منبع مناسبی استفاده می کنید، منبعی بخونید که بیش از اندازه حجیم نباشد و سر خود را با کتاب های مختلف وو زیاد شلوغ نکنید

منابع پیشنهادی برای آزمون آیلتس

گرامر

شاید در ابتدای کار یکی سخت ترین یا نچسب ترین قسمت یادگیری انگلیسی مربوط به گرامر باشد که نقش بسیار کلید و مهمی دارد. پیشنهاد من این هست قبل از اینکه گرامر را به سطح مطلوبی نرسوندید شروع به صحبت کردن نکنید، چون کلمات را در ساختارهای درست یا جایگاه های درست بکار نبرید و این شتباهات در مغز شما ثبت شود. این نکته را توجه داشته باشید تا قبل از اینکه به گرامر مسلط شوید شما با شک و تردید صحبت خواهی کردید و توانایی سلف کارکشن نخواهید داشت.

IELTS Step-by-step Mastering Grammar

برای گرامر منابع مختلفی پیشنهاد می شود، این بستگی به توانایی های شما دارد که متناسب با سطح خود، از کدوم منابع ابتدایی، متوسط یا پیشرفته استفاده کنید. در ادامه من منبعی را معرفی می کنم که خیلی خلاصه و جمع و جور و شسته و رفته هست. ولی باید این فایل را به نوعی بجویید و هر قسمت را بارها بارهای خونده باشید تا کامل این فایل در ذهن شما هک شده باشد.
فایل آموزشی 70 صفحه ای IELTS Step-by-step Mastering Grammar به طور فشرده و کاربردی در سه قسمت گرامرهای مورد نیااز آزمون آیلتس را توضیح داده است. حجم مناسب این فایل به شما کمک می کند که در آینده هم به راحتی بتوانید گرامر را سریع مرور کنید.
اما این فایل آموزشی تمرین گرامری ندارد و شما اگر فکر می کنید در هر بخش نیاز به تمرین دارید باید به تمرین های اینترنتی یا کتاب گرامی دیگه هم رو بیاورید. اگر نیاز به تمرین دارید کتاب grammar for ielts جز یکی از منابع اصلی و خوب است. اگر سطحتون پایین تر باشد می تونید از کتاب grammar in use استفاده کنید که سطح های مختلفی دارید. ولی من فقط از همون منبع اولیه که معرفی کردم استفاده کردم و هرجا که دیدم ضعف دارم یا نیاز به تمرین هست، در اون قسمت تمریانات بیشتری انجام دادم

دانلود کتاب IELTS Step by step Mastering Grammar

دانلود جزوه گرامری

IELTS Step-by-step Mastering Grammar

اسپیکینگ

همانطور که در قسمت گرامر گفتم، قبل از شروع به صحبت کردن خود را به سطح متوسط از تسلط به گرامر برسونید. اگر گرامر را درست بلد نباشید و شروع کنید به صحبت کردند، اشباهات فراوانی خواهید انجام داد، علاوه براینکه صحبت کردن شما با تردید خواهد بود و بدتر از اون ممکنه بعضی از اشتباهات در مغزتون شما و ناخودآگاهتون هک بشود و تصحیح آن ها زمان بر بشود

دانلود کتاب The key to IELTS Speaking

کتاب The key to IELTS Speaking

اگر دنبال کتابی هستید که سوالات آزمون های کمبریج قبلی را متناسب با فرهنگ و کشور خودمون جواب داده باشد، این کتاب خوبی هست. در کتاب The key to IELTS Speaking نوشته مازیار محمدی شما می توانید برای آزمون های قبلی آیلتس چندتا نمونه پاسخ پیدا کنید، در همین راستا با لغات مربوط با اون تاپیک، کالوکیشن ها آشنا شوید.

پیدا کردن پارتنر زبان انگلیسی

بدون صحبت کردن شما نمی توانید مهارت اسپیکینگ خود را افزایش بدهید. برای پیدا کردن پارتنر زبان انگلیسی می توانید در گروه "آفرینش پارتنر" عضو بشوید و مانند باقی افراد فرم درخواست پارتنر زبان انگلیسی در گروه بگذارید.
https://t.me/afarineshpartner

جزوه تسلط گام به گام بر واژگان آیلتس

یکی از روش های صحیح یادگیری انگلیسی این است که کلمات در دیکشنری ها تک زبانه مثل لانگمن سرچ کنید، توضیح آن ها را بخوانید، به تلفظ آن ها گوش بدهید. در مرحله بعد به مثال های کلمات توجه کنید تا نحوه استفاده صحیح از کلمات در جملا یاد بگیرید و هم اینکه بفهمید اون کلمه چه نقشی دارد و چه کالوکیشن ها یا حرف اضافه هایی همراه آن اضافه می شود و اون کلمه در حالت های مختلف به چه صورتی خواهد بود.
کتابی وجود ندارد که همه این موارد را پوشش بدهد، اما در این جزوه ای که تهیه شده است، لغات ضروری هر تاپیک در بخش های اسم، صفت، فعل، کالوکیشن و... تهیه شده است و شما با کلیک بر روی هر کلمه سریع به دیکشنری لانگمن وصل می شوید. این به شما کمک می کند تنها با یک کلیک تلفظ، توضیح، مثال، کالوکیشن های اون کلمه دسترتسی داشته باشید.

کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS intermediate

کتاب حاضر همراه با نکات مفید در زمینه ی یادگیری واژگان و آمادگی جهت آزمون، تمام کلمات مورد نیاز شما برای کسب «نمره ی ممتاز 6.5» را در خود جای داده است.

دانلود کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS intermediate

دانلود کتاب Vocabulary for IELTS intermediate

دانلود کتاب 1000 کالوکیشن

دانلود کتاب 1000 کالوکیشن

بعد از مدتی می توانید در کنار یادگیری لغات، می توانید یادگیری کالوکیشن ها را شروع کنید. کتاب های مختلفی برای کالوکیشن ها وجود دارد، مانند .... اگر وقت کم دارید پیشنهاد من این کتاب هست، چون متن خیلی روانی دارد و خیلی قشنگ کالوکیشن های موردنیاز و کاربردی را توضیح داده است. در صورتی که نمی دانید کالوکیشن چیست؟ یا میخواهید این فایل را تهیه کنید کلیک کند

دانلود ترجمه + فایل صوتی کتاب 1000 کالوکیشن

اگر می خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید، پیشنهاد من است که این فایل را تهیه کنید، در این فایل معانی کالوکیشن ها بهمراه فونتیک آن ها و همچنین فایل صوتی هر درس اومده است. که می توانید چند صفحه اول را به عنوان نمونه رایگان دانلود کنید.

بالابردن سطح

اگر روی سطح 6 یا 6.5 هستید میخواهید به 7 برسید، پیشنهاد من این هست دوره ویدیوی زیر را دانلود و تمرین کنید:

IELTS Speaking Success - Get a Band 7

این دوره آموزش ضروری و کامل ارتقای مهارت های گفتاری برای موفقیت در بخش Speaking آزمون آیلتس و کسب نمره 7 و 8 می باشد . به کمک این آموزش ، با تمام ترفند ها و استراتژی های مورد نیاز برای کسب نمره 7 یا بیشتر آشنا میشوید ، مهارت های گفتاری خود را ساخته یا ارتقا میدهید و اعتماد به نفس خود را افزایش میدهید . طی دروس این آموزش ، یک رویکرد علمی برای بهبود واژگان و گرامر و البته روان بودن هر چه بیشتر کسب خواهید کرد و نیز به کمک مدرس بریتانیایی این دوره ، بر تلفظ شبه بومی واژگان تسلط پیدا میکنید.

لسنینگ

برای تمرین لسنینگ پیشنهاد من اینست که کتاب ielts cambridge که از شماره 1 تا 18 موجود هست تهیه کنید، قاعدتا شماره های اولیه خیلی نیازی نیست، چوون سبک آزمون و سختی آن نسبت به گشته تغییر کرده، شما میتونید به 10 یا 8 شماره آخر بسنده کنید. برای بهبود لسنینگ خود، ابتدا آزمون لسنینگ های این کتاب رو بزنید و سطح خود را بسنجید. در مرحله دوم گام به گام هرچیزی که می شنوید را یادداشت کنید و با audio script که در انتهای این کتاب هست چک کنید و ایرادات خود را پیدا کنید. در گام بعدی، بعد از اینکه سطحتون به 6 یا بالاتر رسید، این تمرین هم اضافه کنید، بجای نوشتن جملات آن ها را در ذهن خود بسپارید و با audio script اسکریپت چک کنید.

دانلود کتاب های کمبریج آیلتس - آزمون آیلتس

ریدینگ

برای تمرین ریدینگ پیشنهاد من اینست که کتاب ielts cambridge که از شماره 1 تا 18 موجود هست تهیه کنید، قاعدتا شماره های اولیه خیلی نیازی نیست، چوون سبک آزمون و سختی آن نسبت به گشته تغییر کرده، شما میتونید به 10 یا 8 شماره آخر بسنده کنید. معمولا هر سه تا متن ریدینگ از سختی یکسانی برخوردار نیستند و شامل سطح های آسون، متتوسط و سخت می شوند. بهترین کار اینه که آزمون های کمبریج سال قبل را بزنید و بعد هر آزمون را بررسی کنید.

دانلود کتاب های کمبریج آیلتس - آزمون آیلتس

رایتینگ

برای رایتینگ به صورت خودخوان با دوره های زیر می توانید به سطح خوبی از آشنایی و تسلط ب این قسمت برسید، ولی اگر میخواین به سطح بالا و مطلوبی برسید، صرفا مشاهده دوره کافی نیست، باید تمرین کنید و شخصی برای شما مطلب را تصحیح کند یا از نرم افزارهایی مانند گرامرلی استفاده کنید.

Udemy IELTS Academic Writing - The Complete Step by Step Guide

این دوره آموزش زبان انگلیسی با محوریت بخش نوشتاری (Writing) آزمون بین‌المللی آیلتس است که توسط آکادمی یودمی منتشر شده است. انتظار می‌رود که با انجام به‌موقع تمرین‌ها و مطالعه دقیق مطالب دوره بتوانید در بخش نوشتاری نمره 7 به بالا کسب کنید. در بخش نوشتاری آزمون آیلتس داوطلبان وظیفه دارند در مدت زمان 40 دقیقه یک متن 250 کلمه‌ای در ارتباط با یک موضوع خاص بنویسند. بهره‌برداری از استراتژی‌های مدون و پیاده‌سازی دقیق آن در جلسه آزمون می‌تواند در نوشتن شما مؤثر باشد. Francis Carlisle مدرس این دوره آموزشی یکی از طراحان آزمون با سابقه آیلتس است که سالانه با تعداد زیادی از دانشجویان و زبان آموزان کار می‌کند. بخش نوشتاری آزمون آیلتس از دو بخش نگارش رسمی آکادمیک 1 و 2 تشکیل شده است که هرکدام از آن‌ها استراتژی خاصی می‌طلبد.

Udemy - Mastering IELTS Writing: Task 2 (Achieve Band 7+ in 7 Hours)

این دوره به شما کمک می کند تا مهارت های نوشتاری خود را در زبان انگلیسی افزایش دهید و برای دریافت نمره 6 تا 8 در بخش رایتینگ آزمون آیلتس آماده شوید. اگر قبلا در آزمون آیلتس شرکت کرده اید و نمره دلخواه را به دست نیاورده اید و یا اگر برای اولین بار می خواهید در این آزمون شرکت کنید و بهترین نمره را کسب نمایید، این دوره به شما کمک می کند تا به اهداف خود دست پیدا کنید. این دوره به شما یاد می دهد که چگونه متن مورد انتظار ناظران آزمون آیلتس را بنویسید و نمره مناسب را در IELTS Writing Task 2 به دست آورید.

Udemy IELTS Step-by-step Mastering Writing

دوره آموزشی دیگری از آزمونگر آیلتس، جیمز کاستلدن است که این بار به صورت گام به گام به شما کمک می کند تا مهارت های نوشتن انگلیسی (Writing) خود را برای انجام آزمون رایتینگ آیلتس، بهبود بخشید. در این دوره آموزشی شما با صدها نکته ، ترفند ، مهارت و تکنیک آشنا می شوید که به بهبود مهارت نوشتن، اعتماد به نفس و مدیریت زمان شما در آزمون رایتینگ آیلتس منجر می شود. در مجموعه فیلم های این دوره آموزشی، شما به همراه جیمز 18 مقاله ، 8 گزارش Task-1 (یا اگر آموزش عمومی دارید ، 11 نامه) را کامل خواهید کرد و سپس آن ها را به طور کامل مرور می کنید.

سرفصل های دوره آموزشی IELTS Step-by-step Mastering Writing: - چگونه نمره آیلتس خود را تا بیشتر از 7 افزایش دهید - مشاهده 15 آزمون اسپیکینگ آیلتس - تجزیه و تحلیل چند نمونه سوال و پاسخ رایتینگ آیلتس - تکنیک های لازم برای بهبود مهارت های نوشتاری در زبان انگلیسی - مهارت های نوشتاری عمومی خود را برای تحصیل در دانشگاه یا کار در یک کشور انگلیسی زبان بهبود ببخشید - نوشتن مقاله با موضوعات مختلف برای آیلتس - و ...

آزمون من

در قسمت روبرو نمراتی که آزمون تعیین سطح زبان آیلتس کسب کردم را برای شما گذاشتم. با توجه به اینکه دو هفته قبل از آزمونم، آزمون کتبی آیلتس لغو شد و مجبور شدم به آزمون کامپیوتری منتقل کنم، نمره کسب شده در رایتینگ و لسنینگ، نیم نمره کمتر از انتظارم شد، بدلیل این تغییر.

مدرس زبان

در صورتی که تمایل دارید برنامه خودتون با من پیش ببرید و مسیر راه برای شما روشن تر شود، و یا اینکه در قسمت هایی از مسیر به شما کمک کنم، جهت هماهنگی و رزرو کلاس میتوانید با شماره من "09367305950" تماس بگیرید. در صورت داشتن وقت و زمان کافی می توانیم باهم گام های رسیدن خودتون به هدف را طی کنیم.

سعید کارگر

سعید کارگر

بیوتکنولوژیست و مدیر سایت بیوتکر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.