Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

دانلود کتاب ماهی درون شما

  • خانه
  • -
  • کتاب
  • -
  • دانلود کتاب ماهی درون شما
دانلود کتاب ماهی درون شما

کتاب ماهی درون شما، شما را ب سفری هیجان انگیز مربوط به اندام های انسان می برد. بعد از به پایان رساندن این کتاب شما متوجه می شوید که سیر تکاملی اندام پیچیده انسان مانند چشم، گوش، زبان و… چگونه بوده است و هر اندام ما چه مسیر تکاملی را طی کرده است که گونه انسان کنونی را به وجود آورده است. آیا آماده هستید وارد سفری هیجان انگیز بشوید؟

تاب «ماهی درون شما» اثری نوشته «نیل شوبین» است که اولین بار در سال 2008 به چاپ رسید. «شوبین» سرگذشت اعضای مختلف بدن (دندان، گوش، سر، چشم) را تا میلیون ها سال گذشته پی می گیرد و در این موضوع کاوش می کند که چگونه DNA در گونه های مختلف موجودات، تنها با استفاده از چند سلول یکسان، یک موجود کامل و مستقل را به وجود می آورد. انسان و ماهی تا هفته ها بعد از شکل گیری نطفه، کاملا یکسان به نظر می رسند.

نیل شوبین، دیرین شناس و استاد کالبدشناسى که تیکتالیک را کشف کرد-«حلقه مفقوده» اى که عنوان اصلى خبرهاى جهان در آوریل سال ٢٠٠۶ بود- داستان تکامل را با ردیابى اندام‌هاى بدن انسان در میلیون‌ها سال پیش از این باز مى‌گوید. مدت‌هاى زیادى پیش از آنکه اولین موجودات بر زمین پا بگذارند.

دانلود کتاب ماهی درون شما - بیوتکر
دانلود کتاب ماهی درون شما – بیوتکر

شوبین با بررسى فسیلها و دى. ان. ای آنها به ما نشان مى‌دهد که دست‌هاى ما واقعا شبیه باله ماهیان است، سر ما مانند ماهیان بى‌آرواره‌اى است که سالهاى زیادى است منقرض شده‌اند، و بخش‌هاى عمده‌اى از ژنگان ما و کارکردشان شبیه کرم‌ها و باکترى‌ها است.
نیل شوبین باعث مى‌شود که خود و جهانمان را در پرتو کاملا جدیدى ببینیم. ماهى درونى شما نوشته دانشورزانه اى است در بهترین حالت آن- روشنگر، قابل فهم، و با اشتیاقى فراوان گفته مى‌شود.

مستند ماهی درون شما

همچنین مستند ماهی درون شما اکنون در سه قسمت با عنوان های زیر موجود است:

قسمت اول: ماهی درون ما

قسمت دوم: خزنده‌ی درون شما

قسمت سوم: میمون درون شما

اگر واقعا می‌خواهید خودتان را بشناسید باید ماهی درون‌تان را ببینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.