Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از طرح های امنیت غذایی

  • خانه
  • -
  • اخبار بیوتکنولوژی
  • -
  • حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از طرح های امنیت غذایی
حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از طرح های امنیت غذایی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری فراخوانی برای محققان کشور در راستای امنیت غذایی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بیوتکر به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از نگرانی‌های بشر برای آینده تامین آب و غذای سالم است. نیازی که از ابتدای حیات انسان بوده و تا آخرین روز زندگی آخرین بشر بر روی کره زمین ادامه خواهد داشت. تامین غذا از منابع محدود طبیعی موجود در زمین که عمر زیادی از آن باقی نمانده است یکی از مشکلات آینده بشر خواهد بود. اما شاید ایده‌های خلاقانه بتواند راهی برای تامین امنیت غذایی بیابد.

بر اساس آمار و ارقام سازمان جهانی بهداشت، تقاضا برای غذا در 40 سال آینده دو برابر خواهد شد. افزایش تقاضایی که با منابع محدود و رو به اتمام غذایی در دنیا مشکلات زیادی برای کشورها ایجاد خواهد کرد. اما قطعا راهکار موجود در خوردن هر جنبنده زنده‌ای بر روی کره زمین نیست. راهی که برخی کشورها در پیش گرفته‌اند تا پاسخی برای تامین نیازهای غذایی مردمشان بیایند.

حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از طرح های امنیت غذایی به گزارش خبرگزاری بیوتکر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
حمایت ستاد توسعه زیست فناوری از طرح های امنیت غذایی به گزارش خبرگزاری بیوتکر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با توجه به اهمیت رفع نیازهای اساسی کشور و حمایت از شرکت‏های فعال در زمینه امنیت غذایی فراخوانی منتشر کرده است.

در این فراخوان آمده است که ستاد از طرح‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقای امنیت غذایی کشور حمایت می‌کند. طرح‌های مورد نظر باید تولیدی باشند و قابلیت اجرایی شدن در شرایط اقلیمی و سیاسی کشور را داشته باشند.

همچنین «وجود منابع پایدار برای تامین مواد اولیه با هدف استمرار در اجرای طرح و تولید محصول»، «چابکی طرح‌ها و ایده‌ها برای انطباق با استانداردها و تولید محصولات متنوع»، «وجود بازار داخلی برای محصول طرح یا تضمین صادرات برای محصولات ارزآور»،« استفاده از فناوری‌های جدید و کارآمد در اجرای طرح»، «تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری و حمایت از طرح‌های فناورانه»، «کنترل کیفیت و عرضه محصول سالم و امکان اخذ مجوزات لازم در این طرح‌ها» وجود داشته باشد.

3 دیدگاه ‌ها

  • سلام دقیقا در حوزه کشاورزی چه چیزی مدنظرشونه ؟ همونطور که میدونید در بخش کشاورزی اماکن ایجاد محصولات تراریخته وجود نداره

  • کشت بافت انواع سیفی جات و حبوبات بصورت کامل همه موارد

  • تولید مواد غذایی غنی توسط قارچ در پنیر و با استفاده از سبزیجات بصورت ی واحد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.