Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

زنده کردن اندام های حیاتی خوک بعد از مرگ آن

  • خانه
  • -
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • -
  • زنده کردن اندام های حیاتی خوک بعد از مرگ آن
زنده کردن اندام های حیاتی خوک بعد از مرگ آن

شگفتی دیگر در علم / زنده کردن اندام های حیاتی خوک بعد از مرگ آن

چند دقیقه بعداز آخرین ضربان های قلب، دسته ای از واکنش های بیوشیمیایی با کمبود جریان خون، اکسیژن و مواد غذایی آغاز می شود و شروع به از بین بردن سلول های بدن و اندام ها می کند.

محققان می گویند همه سلول ها فورا نمی میرند بنابراین ما می توانیم در این فرآیند تداخل ایجاد کنیم و آن را متوقف کنیم و برخی از عملکردهای سلولی را بازیابی کنیم.

تکنولوژی OrganEx

محققان با استفاده از تکنولوژی سیستم OrganEx که شامل یک قسمت پرفیوژنی برای شبیه سازی قلب و شش هستند، مایع آزمایشگاهی که شامل ترکیباتی برای ارتقای سلامتی و مهارکننده التهاب در بدن خوک است. این سیستم در خوکی که یک ساعت از ایست قلبی آن می گذشت اعمال شد.
شش ساعت بعد از تیمار موجود با این سیستم، دانشمندان متوجه شدند که برخی از عملکردهای سلولی کلیدی در بیشتر نواحی بدن خوک از جمله قلب، کبد و کلیه ها فعال شده است.

یک چیز شگفت انگیز اینکه محققین موفق شدند سیستم گردش خون را در سراسر بدن بازیابی کنند. به طورکلی وقتی قلب می ایستد، رگ های خونی فرو می پاشند و گردش خون مسدود می شود. با این دستگاه گردش حون مجدد بازسازی شد واندام های مرده در سطح سلول و بافت عملکرد داشتند.

این دستگاه در آینده چندعملکرد خواهد داشت:
یک میتواند عمر اندام های بیمار انسان را افزایش دهد. دو، دسترسی اعضای اهدای عضو را برای پیوند افزایش می دهد. سوم، نجات افرادی که دچار حمله یا ایست قلبی می شوند.

زنده کردن اندام های حیاتی خوک بعد از مرگ آن - بیوتکر
زنده کردن اندام های حیاتی خوک بعد از مرگ آن – بیوتکر

Scientists revive pig’s organs hours after death.

A team of scientists at Yale University has successfully used a technology that restored blood circulation and other cellular functions in pigs a full hour after their deaths. The technology is called OrganEx. It delivers a specially designed cell-protective fluid to organs and tissues, which helped revive pigs as part of an experiment. The findings may help extend the health of human organs during surgery and expand the availability of donor organs.

Source: https://www.nature.com/articles/s41586-022-05016-1

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.