Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

تولید قلب بر روی برگ اسفناج

  • خانه
  • -
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • -
  • تولید قلب بر روی برگ اسفناج
تولید قلب بر روی برگ اسفناج

برای تولید بافت های انسانی همیشه محققین در تلاش بودند یک سیستم عروقی ایجاد بکنند که خون را به عمق بافت برساند. با استفاده از تکنیک های مهندسی زیستی موجود مانند چاپ سه بعدی نمی توان شبکه رگی تا مقیاس مویرگی برای رساندن اکسیژن، مواد مغذی و مولکولی ضروری رشد بافت را ایجاد کرد.

تیمی از محققین با موفقیت یک برگ اسفناج که در آن شبکه رگی گیاهی در آن تشکیل شده بود را به بافت زنده قلب تبدیل کردند. برای ساخت چنین قلبی ابتدا محققین یک محلول شوینده را میان برگ به گردش آوردند تا سلول زدایی بشود

این تیم توانست بر روی برگ اسفناج که سلول های گیاهی از آن جدا شده بودند سلول های قلب انسان را کشت دهند. آن ها مایعات شبیه به سلول های خونی انسان را از طریق جریان خون به راه انداختند و رگ های اسفناج را با سلول های انسانی که رگ های خونی را می پوشانند کشت دادند.

The research team grows heart tissue on spinach leaves.

A team led by scientists from Worcester Polytechnic Institute (WPI) has successfully turned a spinach leaf into living heart tissue using the tiny network of veins you’d already find in a plant.

To access the fine vascular structure of spinach, the team circulated a detergent solution through the leaves to wash the plant cells away in a process called Decellularisation.

تولید قلب بر روی برگ اسفناج - بیوتکر - سعید کارگر
تولید قلب بر روی برگ اسفناج – بیوتکر – سعید کارگر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.