Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

تولید گوشت سبز

  • خانه
  • -
  • بیوتکنولوژی
  • -
  • تولید گوشت سبز
تولید گوشت سبز

دستاوردی شگفت‌انگیز: تولید رشته‌های شبیه به گوشت از جلبک‌ها!

سلام به دوستداران محیط زیست و نوآوران غذایی! آماده باشید برای اختراع جدیدی که می‌تواند نحوه‌ی نگرش ما به منابع پروتئینی متحول کند. دانشمندان دانمارکی الیافی شبیه به گوشت از سیانوباکتری‌ها تولید کردند! بله، درست شنیدید، جلبک‌های آبی-سبز در حال تبدیل شدن به یک منبع غذایی غنی در غذاهای مبتنی بر گیاه هستند. تصور کنید که در آینده یک برگر آبدار را گاز میزنید که نه تنها خوشمزه است بلکه نیازهای ضروری بدن را تامین می کند این دانشمندان با دستکاری ژن‌های سیانوباکتری‌ها، آن‌ها را به یک تولید کننده پروتئین تبدیل کرده‌اند، نانوفیبرها – رشته‌های ریزی که بافت گوشت را تقلید می‌کنند!

پروفسور پول اریک ینسن از دانشگاه کپنهاگ، مغز متفکر پیشرو این انقلاب سبز است. او می‌گوید، “ما این موجودات باستانی را به کارخانه‌های کوچک پروتئین تبدیل کرده‌ایم، که رشته‌هایی با ظاهر و شبیه به الیاف گوشت تولید می کنند!” نکته‌ی جالب اینجاست: این جلبک‌های کوچک تنها به آب، دی‌اکسید کربن جوی، و نور خورشید برای رشد نیاز دارند. ☀️ و به مراقبت ها، واکسن ها، آنتی بیوتیک های مربوط به دام نیازی ندارند. آینده‌ی غذا سبزتر از همیشه به نظر می‌رسد!♻️ جزئیات این مطلب در مجله ACS Nano آمده است، جایی که ساخت این نانوفیلامنت‌های پروتئینی در آزمایشگاه را نمایش می‌دهند.

منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر باشید زیرا این داستان در حال پیشرفت است. ما ممکن است فقط در آستانه‌ی انقلاب غذایی با قدرت جلبک باشیم! برای اطلاعات علمی کاملتر، می توانید لینک زیر را ببینید:

https://www.foodingredientsfirst.com/news/scientists-utilize-cyanobacteria-to-innovate-meat-like-strands-for-sustainable-proteins.html

بیوتکر

1 نظر

  • مطلب فوق العاده جالبی بود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.