Edit Content

درباره ما

بیوتکر سفیر ترویج زیست فناوری و مرجع دانستی های بیوتکنولوژی. اینجا با هم کلی کتاب و مقاله علمی با موضوعات جذاب می خونیم

 

با ما تماس بگیرید

نسل جدید آنتی بیوتیک ها بوجود می آید؟

  • خانه
  • -
  • اخبار بیوتکنولوژی
  • -
  • نسل جدید آنتی بیوتیک ها بوجود می آید؟
نسل جدید آنتی بیوتیک ها بوجود می آید؟

بنابه گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، مقاومت ضد میکروبی (AMR) یکی از 10 خطر تهدید کننده بشر است. تا سال 2050 مقاومت های آنتی بیوتیکی هر سال 10 میلیون نفر را به کام مرگ خواهد کشید و ضرری معادل 100 تریلیون دلار به اقتصاد وارد خواهند کرد. در این بین به لیست باکتری هایی مقاوم شده اند هر روز اضافه می شود.

Farakh Dotiwala: تلاش برای شناخت برای  نسل جدید ضدمیکروب هایی به نام ” آنتی بیوتیک های ایمنی با اثر 2گانه ” (DAIAs) که موجب از بین رفتن عفونت های مقاوم به درمان به همراه فعال شدن پاسخ سیستم ایمنی طبیعی بدن می شوند.

آنتی بیوتیک های کنونی علیه ماده ژنتیکی، مسیرهای متابولیکی، سنتز پروتئین و ساختار غشا عمل می کنند، جهش در ماده ژنتیکی باکتری باعث غیرفعال شدن آنتی بیوتیک ها (اخراج از سلول) می شود.

هم اکنون محققان بروی مسیرهای متابولیکی که تنها مختص باکتری هاست تمرکز کرده اند تا نسل جدید آنتی بیوتیک ها بوجود آوردند.

یکی از مواد حیاتی برای باکتری های پاتوژن، ایزوپرنوئیدها هستند. متیل دی اریتریتول فسفات (MEP) یا مسیر بدون موالونات مسئول تولید ایزوپرنوئیدهاست. آنزیم موثر در بیوسنتز ایزوپرنوئید، IspH است که در طیف وسیعی از باکتری ها وجود دارد. از روش های کامپیوتری برای اتصال بین ترکیبات مختلف با این آنزیم استفاده شده است، نتیجه این کار یافتن ماده ای به نام Isph inhibitor است اما توانایی نفوذ به باکتری را نداشت.

دکتر Dotiwala و joseph Salvino یک Isph inhibitor جدید ساختند. این محققان ادعا دارند که ماده جدید در فاز in vivo توانایی از بین بردن طیف وسیعی از باکتری ها را دارد.

در فاز پیش بالینی نیز به نسبت آنتی بیوتیک های کنونی بروی باکتری های گرم منفی اثر مطلوب تری داشته است (بدون اثر سمیت بروی سلول های انسانی).

رفرنس:

www.sciencedaily.com/releases/2020/12/201223125759.html

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© کپی رایت . تمامی حقوق مربوط به بیوتکر محفوظ شده است.